Ersa Dental – Ağız ve Diş Sağlığı

Mutlu Bir Gülüşe Sahip Ol
beylikdüzü diş eti çekilmesi tedavisi

Diş Eti Çekilmesi

Diş eti çekilmesi ya da tıbbi adı ile Periodontitis, dişlerin çevresindeki yumuşak dokuya zarar veren ve tedavi edilmediği durumda dişleri destekleyen kemiği yok edebilecek, tehlikeli bir diş eti enfeksiyonudur. Diş eti çekilmesi dişlerin gevşemesine ya da diş kaybına bağlı olarak meydana gelebilir.

Diş Eti Çekilmesi Neden Olur?

Diş eti çekilmesi yaygın görülen bir enfeksiyondur. Çoğunlukla ağız temizliği ve bakımının kötü yapılmasından kaynaklanan bu enfeksiyon büyük ölçüde önlenebilir bir durum olarak değerlendirilir. Kişinin en az 2 kez diş fırçalanması ve günlük diş ipi kullanımı ile diş eti çekilmesini önleyebileceği bilinir.

Diş eti çekilmesi neden olur bakterilerden meydana gelen yapışkan bir film olan plak oluşumu ile başladığına dair yanıt verilebilir. Eğer bu plak tedavi edilmezse ilerleyen zamanlarda diş eti çekilmesine dönüşür.

Yiyeceklerde bulunan nişasta ve şeker ağızda bulunan bakterilerle etkileşime girdiğinde plak oluşumu meydana gelir. Ağız bakımına yeterince önem verilmezse oluşan plak zamanla tartar ve diş taşı haline gelir. Plak ve diş taşları ise diş eti iltihabına yol açar. Diş eti iltihabı diş eti dokusunun ve diş tabanı etrafında bulunan kısmı tahriş olması durumudur. Eğer müdahale edilmezse diş eti çekilmesine yol açabilir.

Diş Eti Çekilmesi Nasıl Anlaşılır, Belirtileri Nelerdir?

Diş etlerinde şişme veya kabarma, koyu kırmızı veya morumsu renk değişiklikleri, ağızda koku ve çiğneme esnasında ağrı yaşama diş eti çekilmesi nasıl anlaşılır sorusuna verilebilecek yanıtlar arasında yer alır. Ayrıca diş eti çekilmesi tedavisi gerektirdiğini gösteren belirtiler arasında;

• Dişler arasında gelişen boşluklar,
  • Diş ya da diş eti arasında boşluk oluşması,
  • Dişin normalden daha uzun gözükmesine sebep olan diş etleri,
  • Diş fırçalama ya da diş ipi kullanımı esnasında tükürükte kan görmek,
  • Diş etlerinde meydana gelen hassasiyet,
  • Dişlerin gevşemesi veya diş kaybı yaşanması bulunur.

Diş Eti Çekilmesi Nasıl Tedavi Edilir?

Diş eti çekilmesine ne iyi gelir sorusuna ancak bu alanda uzman bir hekim yanıt verilebilir. Diş eti çekilmesi nasıl geçer sorusuna verilmesi gereken yanıtta problemin seviyesine ve şiddetine bağlı olarak değişkenlik gösterir. Çoğu zaman zararlı alışkanlıklardan uzak durmak, hekim tarafından reçete edilen ilaçları kullanmak ve düzenli olarak ağız bakımı gerçekleştirmek diş eti çekilmesi nasıl düzelir sorusuna yanıt olarak verilebilir.

Ancak bazı durumlarda diş eti çekilmesinin şiddete daha yüksek olacağı için bu durumda diş eti çekilmesi ameliyatı gerekli görülebilir. Beylikdüzü diş eti çekilmesi tedavisi hastanın eski ağız sağlığına kavuşabilmesi için pek çok farklı yol ve tedavi yöntemi izler.

Beylikdüzü diş eti çekilmesi  tedavisi adına klinik hizmet alarak problemin kısa süre içerisinde ortadan kalkmasını sağlayabilirsiniz.